Tosiaan tänään on karkauspäivä mikä huomattiin kyllä päivällä. :D Päästin pojat  takapihalle sen jälkeen kun olin tullut töistä niin eiköhän tuo Aatos kierrä  rannasta aidan takaa naapurin pihalle :DD  No pari kertaa huusin Aatosta  nimeltä niin johan alkaa näkyä musta-valkoinen möykky joka juoksee tuhatta ja sataa kohti. Sit koiran nosto omalle pihalle ja sisälle meno. On se vaan hyvä kun tuo koira tulee pihalla niin hyvin luokse :) Sisällä kun luoksetulo on vähä mitä on, toisin sanoen A ei tule sisällä luokse vaikka kuinka kutsuis, tai harvinaista ainakin se luoksetulo sisällä on :D

Harjoiteltiin tänään Aatoksen kans peukun näyttämistä naksutinta apuna käyttäen. Ensin toi ei mitään muuta tehny kuin tarjonnut maahanmenoa. Sitten yhtäkkiä se nousi ylös ja kosketti peukkua, heti  naksaus ja palkkio. Tätä jatkettiin niin että toistoja tuli ehkä joku 10 ja sitten tauko. Otettiin jonkun 15 minuutin päästä toinen vajaan 10 toiston sarja ja koko ajan tuo tuota mun sormea kosketti ja naksautella sai koko ajan. Nyt vaan pitää  vaikeuttaa tuota peukun näyttöä heti alkuunsa sillälailla että palkka tulee kun A nuolasee sitä peukun päätä, nyt kun  A:n tekniikkaana on ottaa koko sormi suuhun (; mutta kyllä tästä pikku hiljaa hyvä tulee ja pian vois tehdä uuden sarjan toistoja. :)

Paikalla oloa ollaan myös treenailtu tänään koska tuo paikalla oleminen ei tosiaankaan ole Aatoksen vahvin laji ja tämä varmaankin johtuu siitä että  mä en oo sitä jaksanu sille aiemmin opettaa... hyi mä. Nyt kumminkin ollaan treenailtu sitä ja kyllä se jonkin aikaa pysyy häiriön alaisenakin. Nyt kumminkin ensin treenataan kotona toi paikalla oleminen paremmaksi ja sitten johonkin vilkkaampaan paikkaan häiriöiden keskelle. Ja agitreeneissäkin sitä paikalla oloa on hyvä harjoitella kun ollaan Aatoksen kans menty agia enemmän kuin suurin osa kurssilaisista kun ollaan aloittelijoitten kurssilla niin mun on hyvä siinä sivus harjoitella sitä ettei A karkaa esteille ja pysyy paikalla vaikka mä meenkin hieman kauemmas. Joka keskiviikko on sitten treenit ja mä tosissani toivon että me tuon koiran kanssa opitteiskin tuolla jotain. Tosin nyt tuolla ei voi mennä muutakuin putkea, aitoja ja keppejä. Mutta ne ohjauskuviot on kaikkista tärkeimmät. Nyt oon suunnitellut jos pystyttäisin takapihalle kepit, niiden opettaminen kun vaatii aikaa ja mä oon jo suunnitellut että kesällä vois jo ehkä startata mölleis ;) Mutta sitä pitää katsoa sitten myöhemmin kun saadaan opeteltua kaikki esteet  yms :)