Oltiin äsken maneesilla agiliitämässä, koira oli taas upea - mutta omistaja töpeksi. Aluksi oli neljä aitaa peräkkäin 6 metrin välein ja tarkoituksena oli että yks este ja haltuun sitten kaksi estettä haltuun ja alkuun sitten 3 estettä ja haltuun ja lopuksi kaikki neljä estettä mennä yhteen pötköön. Tämä siis oli periaatteessa lämmittelyhyppyjä mutta jotenkin siihen menikin jokin ylitse puoli tuntia kun jotku koirat ei meinannu suostua hyppimään niitä esteitä. Aatos tietenkin meni upeasti ;) Se paikalla jääminen vaan on Aatoksella heikkoa ja tää on mun vika koska en oo harjoitellu paikalle jäämistä tarpeeksi. Aatos irtos yllättävän hyvin ja vaikka mä en ollut lähelläkään sitä seuraavaa aitaa.
Sitten kun kaikki olivat menneet nämä lämmittelyhypyt niin laitettiin niin että ne aidat oli vierekkäin kaksi ja kaksi ja sitten aitojen päähän putki. Tarkoituksena oli että mentiin kaksi aitaa ja valssaus niin että koira meni vastakkaisesta putken päästä sisään. Mä siinä vähän kompastelin ja sen vuoksi Aatoksella oli vaikeuksia sinne putkeen menossa. Sitten kun A oli mennyt siellä putkessa unohdin valssata ja taas kompasteltiin. Mutta kun mentiin se uudestaan niin sitten se meni jo paremmin ja Aatos meni paljon varmemmin sinne putkeen. Mutta mä meinasin taas unohtaa sen toisen valssauksen! Huoh mulla on huono muisti :( Sitten aloittelijoiden vuoro loppu ja pystytin kepit ja niitä treenailtiin. Tuo koira meni monta kertaa kaikki 12 keppiä oikein ILMAN että kädellä olisin ohjannut. Sitten vielä mentiin rataa ja se meni yllättävän hyvin, mä en kompastellu koiraan ja A oikeesti kiisi. Kepit se vaan meinas siinä radalla oikoa mutta sitten kun muistuttelin että nekin pitää mennä niin johan sujui.

Muuten jäi hyvä mieli noista treeneistä en vain ymmärrä miksi mäykyn omistaja käy koiransa kanssa noissa treeneissä ku siihen koiraan ei voi luottaa, Se saattaa radaltakin vain yhtäkkiä hyökätä jonku kimppuun niinkuin tänäänkin yhden pumin kimppuun. Mulla onkin nykyään tapana ottaa Aatos aina syliin ku se mäykky menee ettei se vaan pääse hyökkään Aatoksen kimppuun.